Aktuality


1) Dvojnásobně zvýšit příplatky za víkendy a noční

-víkendových a nočních směn není málo a v dnešní době, kdy (např. v motorové trakci) jezdí hodně víkendových/turistických vlaků v období od března do října, se volné víkendy v turnusech mění čistě pracovní (letmo má přece jen celoročně nárok si dva víkendy v měsíci zablokovat). Proto je třeba tuto práci výrazně ohodnotit. U nočních směn se zase nynější "slabší" příplatek ještě ztrácí v dělených směnách (noční směna je od 19h do 8h s dělenou směnu od 23h do 2h ráno a zde se o příplatek na 3h přijde, takže místo 8h ho mám zaplacený pouze na 5h, což mi přijde jako ztráta nejen hodin do normy díky přerušení, ale i ztráta peněz za příplatek za noční).

- dále bych ještě zkusil navrhnout, aby v zimním období (od prosince do konce února) byl noční příplatek placený již od 20h, jelikož tma bývá kidně už od 17h.



2) Zlepšit podmínky nočních směn
-zde mám namysli hlavně "odpočinek" v dělených směnách. Pokud je směna přerušena do 3.00h, nemá strojvedoucí nárok na pokoj/postel a tento čas musí trávit buď na soupravě nebo v místnosti dané žst (ve většině případů je místnost ve formě kuchyňky se stolem a židlí jako např. na Mělníku). Toto bych změnil z několika důvodů. Jednak se jedná o noční směnu a strojvedoucí by v době, kdy nejezdí, měl odpočívat. A já se ptám, zda je v dnešní době bráno za dostatečný odpočinek to, že si např. na 2h a 50 minut půjdu sednout do kuchyňky na židli a trávit tak svoji dělenou směnu. Je opravdu takto ten strojvedoucí odpočatý na např. dalších 5h jezdění, kdy ani nemusí mít nárok na PDJO? Navrhuji, že v noční směně může vzniknout DS pouze za případu, že se v dotyčné lokalitě nachází samostatná místnost s možností postele, kdy si ten strojvedoucí, když nemá zaplacený pracovní výkon do normy, může třeba i jen na dvě hodiny natáhnout na tu měkčí pohovku, než je například rozložená židle na stanovišti HV 471.



3) Zpřehlednit osobní ohodnocení
-- letošní změna osobního ohodnocení byla jednoznačná katastrofa. Je značně nepřehledné a místy i nesrozumitelné (člověk neví, na co má a nemá nárok a na kolik je položka ceněna, přestože se odbory snažili zasílat seznam položek).



4) Zvýšit stravné včetně zahraničního
-- celkově stravné zvýšit alespoň o 50 Kč. Dále bych i změnil časový nárok na vyšší stravného. "Malé" stravné mít od 4h do 10h a střední stravné od 10h do 18h. Např. v denní směně, která má délku 11h a 45 minut mám nárok pouze na malé stravné, tj. na "celý den" v práci dostanu 153,-, což už v dnešní době pomalu nestojí ani hlavní jídlo v poledním menu. Proto bych rád navrhl tuto změnu.



5) Větší podpora imunity a zdraví
-- nevím, zda tohle patří úplně do PKS (možná spíše do BOZP), ale nyní strojvedoucí mohou "fasovat" 2x do roka solvinu, tuhé mýdlo a ručníky. Navrhuji ať se přidá ještě 3x sprchový gel (alespoň 2v1 - vlasy a tělo), jelikož člověk tráví i čas na dvoudenkách, či si po práci dopřeje sprchu, a proto by nějaký takový sprchový gel přišel určitě vhod. Dále bych ještě rád "vyměnil" za 3 tuhá mýdla jedno tekuté mýdlo na ruce. Dále by nebylo od věci fasovat více vitamínů a doplňků stravy. Např. Vitamín C ve formě potahových či šumivých tablet 1x za dva měsíce, nějaké sypané čaje s vitamíny, nějaké tablety na podporu kloubů, hořčík proti únavě apod.



6) Započítat do pracovní doby chůzi na/z nocležen
- dnes je člověk ubytován i několik minut chůze od nádraží, ale i drážní nocležny nebývají nejblíž. Pokud po spaní na hotelu střídám na ose např. v 7:20, tak mi pracovní doba začíná v 7:18, za dvě minuty střídám a vlak vedu třeba už v 7:25, přestože jsem ještě 10 minut rychlou chůzí musel jít na nádraží a přerušený výkon byl na 7h a 01 minut. Toto mi nepřijde vůbec vhodné. Navrhuji do pracovní doby započítat všechny chůze na nocležny i (i v rámci depa) a hotely a zpět. Přeci jen to je už od východu z nocležny/hotelu začátek pracovní cesty k výkonu.



7) pouze láska nestačí a na vinĕ je jednoznačně fakt, že inflace za poslední 2 roky a s tím spojené zdražení jídla a energií se reálnĕ celkem vyšplhala na hodnoty mezi 20-30%, byl mzdový nárůst od zaměstnavatele smĕšný, všude kolem mě se mzdy zvyšovaly výrazně razantnĕji, TAKŽE TÍMTO NAVRHUJI JEDINÉ - OD NOVÉHO ROKU PŘIDAT MINIMÁLNĚ 10% - NIJAK POSCHOVÁVANÝCH. A POKUD NEBUDE BOHATÝ MANAGEMENT ČD SOUHLASIT, ZBÝVÁ JEDINÉ - A TO NEKOMPROMISNÍ STÁVKA!!!



8) zvýšení sazby zahraničního stravného ze 70 na 100 % (zahraniční stravné se již několik let nezvyšovalo!)


9) zvýšení příplatku za nepravidelný nástup na 250 Kč a kompenzace obtížnosti pracovního režimu (spaní při dvoudence) 350 Kč



10) zvýšení příplatku za noční směnu na 15 %



11) minimální délka směny zasahující do dvou dnů 10:17 hodin (nyní 9 hodin)



12) začátek a konec směny vždy na stejném místě



13) v rámci turnusu jedno nástupní místo



14) limit pro dělenou směnu zvýšit z 61 na 121 minut (tedy, aby nyní dělení o délce 61 až 120 minut bylo započteno "skrz" a dělení bylo až od hodnoty vyšší než 120 minut).



15) Minimálně 1% z výše základní mzdy zaměstnance, za každý odpracovaný rok.


16) Minimálně 0,5% za znalost lokomotivní řady ze základní mzdy.


17) Dobu rozdělení v dělené směně započítávat do normy PD.


18) Určitě to píše každý, ale představil bych si výrazné zvýšení základní hrubé mzdy

např. na 45-50 tisíc...

19) Navrhnout jednorázovou mimořádnou odměnu pro zaměstnance za celý rok ve výši třeba 10 tisíc...


20) Zvýšení příspěvku na stravné. V dnešní době zvyšování cen potravin, by bylo dobré základní stravné zvýšit třeba na 200kč a další výši stráveného od této hodnoty přizpůsobit dle hodin...


21) Eliminovat co nejvíce přerušení ve směně, případně zvýšit příspěvek za přerušení...


22) Bylo by dobré za léto (prázdniny), domluvit nějaký klimatický příspěvek pro lidi v provozu cca 1-2 tisíce za měsíc....
Přeci jen trpíme venku i v mašinách vedrem víc, než lidi pracující v klimatizované kanceláři...

23) Nárok na Kopku u profese.Představoval bych si, když se pořád drží Kopky, aby došlo ke snížení letité hranice na nárok lázní, třeba na 13-15 let než je nastaveno. Teď je to dlouhá doba než člověk na to dosáhne...


24) Zvednout/případně udržet ve stejné výši příspěvek od zaměstnavatele na penzijní a životní pojištění..


25) Proplacení roční prolongace režijních výhod zaměstnance..


26) Dnes se u firem začíná rozmáhat zvyšování roční dovolené, tak zkusit navýšit dovolenou o dalších
3 až 5 dní...

27) zvýšení tarifní mzdy o min. 10 procent


28) razantní zvýšení příplatku za práci o víkendech a v noci ( přiblížit příplatky na hodnotu příplatku za svátek )


29) úplné zrušení přerušení směn 1 až 3 hod.


30) razantní omezení spacích, případně dvoudenních směn


31) příplatek na dojíždění do zaměstnání při nástupu a konci směny v časech mezi 24 hod a 5. hod ranní


32) stanovit minimální délku směny na jeden datum na 10,5 hod, na dva datumy 12 hod