Aktuality


Akci kterou jsme vyhlásili považujeme za dobrovolné vyjádření názoru jednotlivce- člena FSČR. Je nám jasné,že rozdílné názory na tuto problematiku mohou mezi námi vyvolávat i ostřejší diskuze, podpora či nepodpora je věc každého z nás.

V minulých dnech jsme uspořádali videokonferenční jednání s předsedou německého sdružení strojvedoucích (GDL), které v uplynulém období celkem šestkrát zorganizovalo protest ve formě zastavení provozu při vyjednávání kolektivní smlouvy.
Diskutovali jsme nejen o výsledku, který umožňuje každému jednotlivci v časovém období do konce roku 2029 přejít na výběr buď nižší normy pracovní doby (až 35 hodin/týdně), nebo jít cestou vyšší normy ( až 40 hodin) s tím, že každá hodina nad hranici 35 hodin je navýšena o 2,7%.
Nechci zde nijak polemizovat nad výsledným efektem, k nejvyšší normě se podle Klause Weselského přihlásilo prozatím přes 30% strojvedoucích.
Velmi zajímavá byla i informace o finanční podpoře stávkujících ve výši maximálně 100€ za směnu z prostředků odborové organizace.
Jelikož celá videokonference byla časově omezena dohodli jsme se na dalším ale již osobním setkání.

Info k “Ibalginům” a provozu bez vlakových čet. První společná schůzka s objednatelem dopravy (Kordisem) se uskuteční 29.5. za účasti zástupců FSČR.
Kolega David Votroubek společně s Kamilem Chaloupkou absolvovali další maraton projednávání změny předpisu D1, jehož účinnost se plánuje od 1. ledna 2026.
Termín jednání o zahraničním stravném zaměstnavatel (ČD) stanovil na 27. května. Jeho návrh jsme prozatím neobdrželi.

Za olomouckou oblast
Vincour